Egyéb

A savtámadás áldozata, aki divatcég arca lett. A hét legkeményebb sztorija.

By  | 

Tanulságos és durva sztori jött le tegnap a nemzetközi sajtóban. Hogy a szándék mögött merő jószándék vagy az erős PR visszhang iránti elkeseredett vágy (ezzel együtt az erős képmutatás) húzódik-e meg, az más kérdés.

Egy indiai divatcég, a Viva N Diva Couture egy korábbi savtámadás áldozatát, Laxmi Saa-t kérte fel ugyanis új kampánya arcának.

A modell meg ugye kamera előtt áll, sokat.

A lányt még 15 éves korában támadta meg az utcán és öntötte arcon savval egy 32 éves barom, amiért a lány visszautasította a házassági ajánlatát. A BBC-nek adott interjújában az áldozat keserűen mesél arról, mit élt át azon a napon (nem is szívesen idézzük a részleteket, nyilván el tudjátok képzelni). Az eset után azonban nem tört meg, szenvedései ellenére a nyilvánosság előtt, aktivistaként küzd az ellenőrizetlen indiai savkereskedelem ellen, amelynek áldozatául – részint a törvényalkotók nemtörődömsége emiatt – rengeteg nő esik az országban.

Egyes számítások szerint évente 1000 savtámadás történik az országban. Vagyis minden esztendőben átlagosan 1000 nőt kísérelnek meg megnyomorítani a fentihez hasonló okokból ilyen módszerrel, többnyire féltékeny idióták. Nonszensz. A hatóságok ennek ellenére nem tesznek különösebb lépéseket a szomorú gyakorlat megfékezésére. A BBC cikke szerint lényegében semmilyen szabályozás nincs specifikusan ennek a jelenségnek a szankcionálására. (Ami persze nem azt jelenti, hogy nem jár felelősségre vonás annak, aki ilyet tesz, de nem is foglalkoznak kiemelten az ilyen típusú bűncselekményekkel).

 

laxmi_sa

laxmi_saa2

laxmi_saa3

A most Laxmi-nak munkát adó Viva N Diva egyik alapítója, Rupesh Jhawar a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy az ötlet egy savtámadások áldozataival készült naptár alapján született, amit megpillantva azonnal átértékelődött benne a szépség fogalma. A mostani lépéssel könnyíteni szeretnék az áldozatok társadalmi megítélését, egyszerűsíteni a visszailleszkedés folyamatát.

via BBC