VIva la Femme!

A magas sarok (magas)iskolája

By  | 

Ha nem is tudunk helyettetek magas sarkúban nőiesen tipegni, azért adunk néhány hasznos tippet a dologhoz. Kezdve a megfelelő topánok kiválasztásától a helyes testtartáson át egészen a légies járás művészetének elsajátításáig.

 

1. TALÁLD MEG A LEGINKÁBB HOZZÁD ILLŐT!

A Hamupipőke effektus. Lehet, hogy lapos sarkúban észrevétlenül elcsoszogsz akkor is, ha egy számmal nagyobb. Ez a magassarkúnál kizárt. Kilépsz belőle, és klaffog minden lépésnél. Ha egy számmal kisebb, akkor pedig feltöri a lábad és eláraszt vízhólyagokkal. Ouch! Ezért aztán vásárlás előtt mindig próbáld föl, és csak azt a párat vedd meg, ami úgy csusszan rád, mintha kifejezetten neked készítették volna. Legyen kényelmes és tartsa a lábad!

talald_meg_a_megfelelot

2.MINŐSÉG MENŐSÉG A MENNYISÉGGEL SZEMBEN

Talán ez az a ruhadarab, amelynek esetében leginkább érvényesülnie kell a fenti aranyszabálynak. Bármennyire is csábító lehet a filléres csuka, gondold csak át még egyszer! Előbb teszi tönkre a jónak induló estédet, mint a béna Tinder partner. A jó minőségű cipők az utóbbiban nem tudnak segíteni, de legalább kényelmesek és az egyensúlyodat is megfelelően osztják el. Mielőtt megveszitek, tegyétek le magatokkal szemben és mozgassátok meg egy kicsit! Ha billeg, akkor nem elég stabil és maradjon inkább a boltban. A másik dolog, ami fontos, hogy van-e a talpán csúszásgátló. Mert ugyebár nem korizni készülsz…

high_heels_fail

3. BE KELL TÖRNÖD, AKÁR EGY LOVAT

Mielőtt megsétáltatod a kicsikét, okosabb, ha otthon mész benne egy-két kört. Ez elég lesz ahhoz, hogy valamennyire felvegye a lábfejed formáját, és azt a görbületet, ami a hosszabb viseléshez kelleni fog. Ha ezek után is túl szűknek találod, elviheted cipészhez, ahol egy picit tudnak még tágítani rajta. A talpbetét használata is könnyíthet a viselésben, vagy segít kitölteni az esetleges maradék helyet.

betörni

4. NYUGI, NYUGI, NYUGI!

Nem hajt a tatár, csak szépen lassan. A lépéseid rövidebbek és lassabbak lesznek annál, mintha laposban rohangásznál, de a sarok nem is ezért van! Egyik láb, másik láb, kipp-kopp. Képzelj magad elé egy vonalat és próbálj azon haladni. (Az amerikai filmekben szokták a rendőrök igazoltatásnál ezt a feladatot adni, ami egyeseknek még mezítláb is nehéz.) Előbb a sarkadat tedd le, így megmarad az egyensúlyod. Élvezd, ahogy vonulsz és légy magabiztos!

nyugi

5.TESTTARTÁS

Ha magas sarkúban járunk, hajlamosak vagyunk előrehajolni, mert testünk követi a lábfejünk dőlésszögét. Ez kellőképpen idétlenül néz ki, úgyhogy mondom is a feladatot. Állj meg egyenesen, húzd ki magad és tedd a testsúlyod a sarkaidra! Vállak hátra, has be, mell ki (ha van, ha nincs), és tartsd az állad vízszintesen. Így egyrészt magabiztosságot árasztasz magadból, másrészt nem fogsz orra esni.

Fun fact: mivel ez a lábbeli aránytalanul előretolja a testünk súlypontját, a lábfej elülső részére óriási többletteher nehezedik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy 2,5 centis saroknál 22%-al, egy 5 centis saroknál már 57%-os, egy 7 centisnél pedig már kb. 76%-al nagyobb tömeget kell a lábfejednek mozgatnia.

magassarku_tartas

6.ÉREZD A RITMUST!

Gyakorlat teszi a mestert. A járásodat igazítsd a saját belső ritmusodhoz! Minél többet próbálgatod, annál természetesebben fogod érezni magad. És aztán jöhet a fűszerezés. Egy kis ringó csípő csak a javunkra válhat. Ha ügyes vagy, akkor minden lépésnél riszálhatsz egy finomat, csak győzzék bámulni!

06R-HIGH HEELS GRAPHIC

A baloldali ábra szemlélteti a helytelen, oldalirányba túlságosan kimozduló csipőt, ami térd, hát és derékfájdalmakat eredményez. Jobbra a helyes, magassarkú-kompatibilis járás.

7. PIHI

Ahhoz, hogy minden nap magasban lehessenek a lábaid, muszáj pihentetni és kondiban tartani őket. A cipők viselése előtt és után is nyújtsd egy kicsit a lábfejeidet és a bokáidat. Ha egész nap fájt a lábad, estére polcold fel, hogy lelohadhassanak a duzzanatok. Egy jó lábfürdő és masszázs csodákra képes. Puhíts, hidratálj! Ezektől új erőre kapsz, és másnap könnyedén folytathatod a kipp-kopogást.

pihi

ZEN