Bro Guide

Ezért lesz sikeres, aki ÚGY öltözik

By  | 

A mi filozófiánk szerint ugyan azt veszel fel, amit akarsz, de másoknak ettől még lesz véleményük a dologról. Arra pedig vagy lehet tojni nagy ívben, vagy lehet figyelembe venni, és akár előnyt kovácsolni belőle.

 

Ha tehát önmagában a divatosságban rejlő örömök nem is motiválnak arra, hogy odafigyelj a stílusodra, gondolhatsz úgy is az öltözködésre, mint egy lehetőségre, hogy meghekkeld a közízlés könnyen kiismerhető, bigott rendszerét. Az emberek jelentős része a külsőségek alapján ítél, és ha innen nézzük, ez a felületesség egy kihasználható bug a rendszerben.

ronburgundy_fight

Mert jobbnak gondolod magad

Az egyik pszichológiai szaklap nemrég közölt egy kutatási eredményt arról, miként hat az öltözködés a megítélésünkre, és egy érdekes következtetésre jutottak a személyes igényesség közösségre gyakorolt hatásával kapcsolatban. Az derült ki, hogy amikor úgy érzed, a megjelenésed megfelelő, az olyan mértékű magabiztosságot eredményez, hogy közvetetten már ez növeli az esélyeidet a sikerre, mégpedig szignifikánsan. A kutatásban részt vevő 128, 18 és 32 év közötti férfi feladata az volt, hogy egy szerepjáték során egy fiktív gyárat “adjanak el” a hallgatónak. A különböző szociális háttérrel és anyagi helyzettel rendelkező urakat 3 csoportra osztották, az első öltönyben, a második melegítőben, a harmadik pedig abban a hétköznapi cuccban végezte a feladatot, amelyben a tesztre érkezett.

Az öltöny ereje

A tárgyalásra a vizsgált alanyok mindegyikét azonos mértékben készítették fel az árakról, és ugyanolyan instrukciókkal látták el azzal kapcsolatban is, hogy mennyit engedhetnek az eredeti vételi ajánlathoz képest. A végeredmény döbbenetes különbséget mutat. A melegítős salesesek átlagosan körülbelül 2 millió, a casual viseletű eladók csoportja pedig átlagban 670 ezer dollárral többet engedett a dealből a megbeszélés végére, mint azok, akik öltönyben indultak csatába.

madmen

A kutatás vezetője, a Yeal Egyetemen tanító Michael W. Kraus szerint a kiélezett tárgyalási helyzetekben hihetetlenül megemelkedik az önbizalomfaktor szerepe. Az pedig, aki a helyzetnek megfelelő ruhát viseli, a vele szemben tanúsított megbecsüléssel tisztában van, ennek tudatában pedig képes és hajlandó is kellő agresszivitással képviselni az érdekeit. A megfelelő öltöny az üzleti élet lovagi vértje.

 

Ez még nem minden

Egy szociálpszichológiai szaklap pedig egy másik, 360 főt érintő vizsgálatban megállapította, hogy az öltönyben parádézó férfiak gondolkodása jelentősen megváltozik az átlagos ruhát öltő társaikéhoz képest. A kognitív energiákat sokkal inkább képesek absztrakt gondolatokká formálni, és míg a kontrollcsoportban az emberek leragadtak a kisebb mérvű problémáknál, aki öltönyt vett, könnyebben átlátta a megoldandó feladat összefüggéseit. Michael L. Slepian a Columbia üzleti iskolából ennél merészebben fogalmaz.

“Ha kreatívan kell gondolkodni, és a probléma egészét átlátni, akkor az elegáns öltözködés növeli a produktivitást. Akik öltönyben járnak, erősnek érzik magukat. Amikor erősnek érzed magad, nem akarsz az apró részletekkel foglalkozni.”

Meg kell persze jegyezni, hogy ez a különbség főleg akkor számottevő, amikor az öltöny viselése nem valami kényszerű, erőltetett dress code eredménye. Neked is érezned kell, hogy képvisel valamit.

A vonatkozó tanácsainkért klikk ide.

via Tuxedothursday