Divat

Na, melyik márka foglalja el a hiphop szcénát?

By  | 

Van egy Alessandro Michele nevű csávó, akiről már mi is írtunk párszor korábban. Az ember a Gucci kreatív igazgatója, elismert és népszerű figura, anno még Tom Ford hozta el a céghez, amikor ő volt ott az arc. Már van róla repzene is, kérem szépen. (Sorry guys, a magyar helyesírás olyan, mint a csávó, aki meghív a szülinapodon egy italra, majd amikor kiteszik a piádat, megfogja, elfordul a pulttól, legurítja az egészet, aztán lelép, így neked kell perkálnod. Értsd: a rap és a rep tő is elfogadott, úgyhogy vegyesen lesz a szövegben is, muhahaha − a korrektor.)

 

Hogy miről szólt a hiphop régen, és hova jutott, arról nagyon vitázni nem akarunk, de azért a ’90-es években még talán kevesen gondolták volna, hogy

az amerikai rapperek legfelkapottabb brandje a GUCCI lesz.

 

Nyilván ez ebben a formában túlzás, de leírva viccesen mutat, valljuk be. A GQ jelentetett meg egy anyagot nemrég, amiben felhívják rá a figyelmet, hogy az olasz luxusmárka már 2Chainzt, Pusha T-t, Kanye Westet is a soraiban tudja, nem is beszélve persze Gucci Manéról (akinek a beceneve egyébként eredetileg nem kapcsolódik a márkához, édesapját becézték így, azért vette fel). Utóbbitól egy tanulságos idézet:

Nagy rajongója vagyok a Gucci márkának, van pár szemüvegük, ami nagyon kéne. Ugyanígy vagyok a ruháikkal. Nemrég vettem egy Gucci melegítőt és egy pár Gucci papucsot magamnak és a barátnőmnek.

2pac_gif

 

Önmagában ezen persze álszentség lenne meglepődni, mivel a semmiből feltört, hirtelen gazdaggá lett előadók számára az öltözködés korábban is szimbolikus jelentőséggel bírt. A “nem volt pénzem, de már van, hoppá!” üzenetét nehéz lenne szemléletesebben átadni egy olyan nyakláncnál, ami már ránézésre is nevetségesen drága. Egyébként meg 2Pac is előszeretettel viselt Versace ékszereket, ha úgy hozta a szükség.

 

Reklámdal? No problemo

De ami a mostani, konkrét sztorit illeti: a luxusmárkák iránti fizetett vonzalom kevésbé burkolt formában is megjelent nemrég, amikor Tyga és Desiigner Gucci Snakes címen dobott egy ilyet:

A nótában olyan örökzöld, a nagyvárosi fiatalság mindennapi problémáit találóan megragadó gondolatok vannak, mint a “most dobtam ki 10 rugót a Gucciban“.

A másik mű Jarmaine Dupri alkotása, és ezt tudja:

Igen, a dal címe a Gucci vezető tervezőjének, Alessandro Michelenek a neve, és a dalszöveg olyan virtuóz rímekkel operál, mint az “Alessandro Michele, You can’t play me“.

Annyira persze nem új dolog, hogy rapperek megrendelésre zenét írnak márkáknak, a Gattyán György-féle Live Jasmin (linket nem rakunk be, szerintem tudod, miről van szó) is kapott egy muzsikát Flo Ridától, nyilván puszta rajongásból. Bár az ugye poresz.

via GQ (USA)