Bro Guide

Így vásárolj itthon fast fashion üzletekben

By  | 

Nemrég felmerült egy húsba vágó kérdés a szerkesztőségben: hol vásárolhat egy magára adó férfi viszonylag  jó minőségű ruhákat viszonylag vállalható áron? Noha az “olcsó” és a “minőségi” a divatban ugyanúgy kizárja egymást, mint a sportkocsik, a kubai szivarok és a csajok esetében, de azért van pár üzlet Budapesten, ahol érdemes lehet szétnézned. Sorozatot indítunk a téma átfogó feltárására, amiben sorra kerül majd a legtöbb, portékáját elérhető áron kínáló áruház. Első cikkünkben a szuper basic alternatívákat, a hazai fast fashion felhozatalát boncolgatjuk.

Update: Ez a cikk eredetileg két részes volt, de a könnyebb áttekinthetőség érdekében utólag egybepakoltuk, hogy egy helyen megtalálj mindent a témában. Így aztán egy gigantikus összeállítás lett belőle, közel 50.000 karakterben. Enjoy!

Ha nem vagy képben a gyorsan forgó kollekciók világával, itt egy kis alapozó Ulla tollából, aki olyan alaposan vesézte ki a témát, hogy mire végigolvasod, háromszor cserélnek szettet a H&M fogasain.

Modellek néznek szúrósan egy 2013-as Zara-kampányban. Fekete-fehérben mennyivel művészibb már. Viszont jók a kabátok.

Ami szopó

Mielőtt belekezdünk a témázásba, néhány fontos megjegyzés:

#1 A fast fashion márkák a lehető legátlagosabb testalkatra szabják a ruhákat

Ez a gyakorlatban − meglepő módon − annyit tesz, hogy ha nem vagy “átlag”, akkor a vásárlás után az első utad a szabódhoz vezet. Ha lesz vásárlás. Mivel az “átlagos” szó maga is viszonylag tágan értelmezhető, hozzátesszük, hogy ezen a faktoron elsősorban a sportos testalkatúak fognak szívni. Számukra a legáltalánosabb szimptómák ezek lesznek: irracionálisan bő a nadrág dereka a hosszához képest, szűk a nadrág szára combban (esetleg vádliban), vagy szűk az ing vállban az ujj hosszához viszonyítva.

#2 Közkeletű sznob szokás lenézni ezeket a márkákat

Ezek a cuccok sok esetben valamilyen high fashion (értsd: felső kategóriás, drága és közismert) dizájnerek munkáinak nyúlásai, emiatt sznob szokás lenézni az itt vett cuccokat. Ez persze ízlés dolga, szerintünk egyáltalán nem az a lényeg, hol veszed a ruháidat (már ha nem lopottan, nyilvánvalóan).

Mindenesetre mi most összeszedtük azokat az üzlethálózatokat, amik itthon is megtalálhatók, támpontként belőttünk egy hozzávetőleges árkategóriát, továbbá, hogy hol mit érdemes keresgélni. Szívesen.

#1 Zara

Származási ország: Spanyolország

Magyarországi üzletek száma: 8

Magyar honlap: itt

Valamennyi fast fashion márka közül a Zara talán a legvállalhatóbb brand, ahol több jó minőségű cuccot találsz, mint ahány gagyeszt, cserébe az árszínvonal is felette van a konkurenciáknak. Láthatóan a 20-as és 30-as éveiben járó középosztálybeli, elegánsabb, urbánus férfiakat helyezi fókuszba, akik nemcsak a jóárasított ingeket ölthetik magukra, hanem abból is szemezgethetnek, ami rendes pénzbe kerül. Jól jellemzi őket a férfiagy jellegzetes működési mechanizmusának felismerése:

Minél gyorsabban meg akarom találni, ami kell. Félévente maximum egyszer fogok idejönni. Ha meg itt vagyok, legyen minden, amire szükségem van. Nem fogok órákig mászkálni, tedd elém a legjobbat, amid van, mert már most éhes vagyok, és unatkozom. Egyébként meg mi a jó ég ez a sor a pénztárnál? B__dmeg, nem lehet ezt online intézni?”

A Zara a pörgős kozmopolita életmód támasztotta igények valamennyiének megfelel, így aligha véletlen, hogy a világ egyik leggazdagabb embere éppen a márkát is birtokló cégcsoport tulajdonosa, lényegében az európai fast fashion ura. A kínálat hatalmas, és mindez (főleg leárazáskor) megy át káoszba. Rengeteg kollekció, elegáns és szabadidő, hétköznapi cuccok tömkelege lóg a fogasokon, és ha valaki járt már Spanyolországban, az tudja, hogy ott a helyzet még durvább.

Ha az ember teli pénztárcával megy be, aligha jön ki üres kézzel, mert bár a cuccaik ára sokszor húzós (ezt lentebb látni fogjuk), de az általános tapasztalat az, hogy cserébe jó (vagy jobb) minőségű termékeik vannak, mint az Inditex-cégcsoport többi tagjának (Az Inditex a Zara, Pull&Bear, Bershka, etc. márkák anyacége. − A szerk.). Szubjektíve egyébként a használt anyagok minősége is teljesen vállalható.

Ha advanced user vagy, a drágább és olcsóbb ruhák között már tapintásra megállapítod a különbséget, ha meg nem, hát a varrást és a szegélyeket megfigyelve lőheted be, melyik a gagyi, és melyik nem az. A Zara egyik erőssége, hogy a kollekciójuk elég moduláris, vagyis az adott évszakra kiadott kollekcióik darabjai legtöbbször esztétikusan kombinálhatók egymással.

 

Mennyi az annyi?

A nadrágok 13-20 ezer forint körül vannak, basic felsőt már 5 ezerért is kapsz. Az ingek 10 ezer forint körül mozognak, a kötött cuccok ára már a húszat verdesi. Kabátot kifoghatsz 25 ezerért, de valódi bőrdzsekiknél inkább az 50 rugó körüli összeg a jellemző. Találsz 30 K-ért kötött kardigánt, 12-ért már cipőt is.

Hétköznapi cuccokból nincs hiány, de sportoláshoz is készítenek ruhákat, elsősorban az athleisure szellemében, amiről itt és itt írtunk masszívat. Ránézésre kényelmes melegítőket, vastagabb anyagból készült pólókat is lelsz, amikben − ahogy a 120 kilós szocreál íróasztalról szokta mondani a gondnok, Tibi bácsi − tényleg van anyag. Megítélésünk szerint viszont a márka erőssége az elegánsabb vonal, tízesével lógnak a zakók az üzletekben, tisztesen összerakott, akár nívósabb eseményre is tök nyugodtan felrántható nadrágokkal és szövetkabátokkal együtt.

Tény, hogy − a legtöbb hasonló profilú vállalathoz hasonlóan − a Zara is koppintja a high-end márkák kollekcióit. Ez részben érthető, hiszen amíg egy Armani diktálja a divatot, addig egy casual cuccokat áruló üzlet legfeljebb annyit tehet, hogy elérhetővé teszi azt a dizájnt a szélesebb tömegeknek. Nem haragszunk érte (Haragudjon az Armani. − A szerk.), ezért is hívják fast fashionnek. Mi, random dude-ék csak örülhetünk annak, hogy vállalható(bb) áron megkapjuk majdnem ugyanazt.

Ettől függetlenül érdemes a viszonylag drágább holmik vásárlására befektetésként tekinteni, mert a megfelelően választottak időtállóak, tudsz rájuk gardróbot “építeni”.

A teljes férfikollekciót ide kattintva éred el. 

#2 H&M

Származási ország: Svédország

Magyarországi üzletek száma: 41

Magyar honlap: itt

Az összes fast fashion márka közül talán a svéd H&M az, amelyik próbálja a jövő nemzedékét tudatos vásárlásra nevelni (ruhagyűjtő konténerek vannak az üzletekben, egy új kezdeményezéssel pedig a régi farmerjaidból újakat készíttethetsz). Ez már alapból elég rokonszenves hozzáállás, ráadásul sajnálatos módon a szerkesztőségben kialakult egy olyan álláspont, hogy a svéd dolgok kivétel nélkül faszák, és ezt a prekoncepciónkat Dolph Lundgrentől a Spotifyig minden svéd dologra alapértelmezetten igaznak véljük, egyetlen egyet kivéve: Zlatan Ibrahimovics.

Másrészt a Vörösmarty téren van az ország legnagyobb H&M-üzlete, ezzel pedig végre hozzánk is begyűrűzött a 4 emeletes, tükrökkel és csillárokkal dekorált monstre ruhapláza-életérzés, amiben eltévedni könnyebb, mint a rötyit megtalálni.

A márka védjegye, hogy olcsón árulnak jó minőségű dolgokat, márpedig ez a képlet a legtöbb piaci szegmensben működni szokott, ugye. A Zarához hasonlóan, itt is egy placcon megtalálható az összes cucc az életed minden aspektusához, a tracksuittól a zakókig és a slim fit ingekig. Ez a H&M talán egyik legnagyobb előnye: jó anyagból dolgoznak, sokáig hordható, időtálló ruhákat készítenek, legyen az akár egy basic darab vagy egy különlegesebb kiegészítő.

Szintén előny a méretezés, főleg a nadrágoknál, ahol nemcsak belehánytak egy kódot, ami a szabást lenne hivatott megmutatni, hanem a nadrágszárak hosszát és a csípő szélességét is külön-külön feltüntetik, így jóval könnyebb eligazodni a polcrengetegben. Plusz ott az online vásárlás, aminek keretein belül maximum 3 nap alatt megérkezik a rendelésed.

Mennyi az annyi?

Naci már 6-7 ezer forinttól befigyel, de alapanyagtól függően bele lehet nyúlni a 13 ezresekbe is. A magyar átlagember békaperspektívájából nézve is tök normális áron adnak olyan praktikus és jól kombinálható holmikat, amiket megfelelő viselet és odafigyelés esetén évekig el tudsz hordani. A kötött kardigánok 8, a cipők 10-12 ezer forint körül mozognak. Kiegészítőket pár ezer forintért lehet kapni, bélelt, meleg kabátokat 25-30 ezerért. Egy farmerkabát nem több 12 ezernél, basic pólót 3-4 ezer forintért lehet kinyerni.

#3 NEW YORKER

Származási ország: Németország

Magyarországi üzletek száma: 36

Magyar honlap: itt

A New Yorker kicsit kilóg a sorból, mert a többi üzlethálózattal ellentétben náluk több márka kollekciója is megtalálható. Itthon 36 egységük van, ebből Budapesten az Arénában, a WestEndben és a Vörösmarty téren is találsz. Talán a legolcsóbb fast fashion brand, ami persze nem szükségszerűen egyenlő a gagyibb minőséggel − ahogy a legtöbb konkurenciánál, itt is darabja válogatja. Amennyiben neked adja a néhol kissé bohó, máskor már túl harsány stílusuk, inkább személyesen nézd át a felhozatalt.

Mennyi az annyi?

Inget 5000 forintért, zakót már 15 ezer forintért kapsz. Egy edzőpólót simán kifoghatsz 2 ezer forint alatt, hozzá egy cipő 7-10 ezer, a nadrág pedig 4-9 ezer forintba kerül. A New Yorkerben fellelhető márkák közé tartozik az Athletics és a Smog is, előbbi a sport-, utóbbi pedig inkább az elegáns vonalat mozgatja.

 

#4 Bershka

Származási ország: Spanyolország

Magyarországi üzletek száma: 10

Magyar honlap: itt

Ha fel kéne állítanunk egy toplistát aszerint, hogy melyik fast fashion márka kínálja a legjobb minőséget (például tartósság tekintetében), a Bershka aligha foglalná el az első helyek valamelyikét. Ez azért nem akkora para, mert a márka profilját inkább a gyorsan kifutó, szezonális, “egynyári” dizájnú cuccok alkotják, amelyekkel szemben nem elvárás, hogy a majdani fiad is fel tudja venni az érettségijére.

Mennyi az annyi?

Való igaz tehát, hogy olcsón adják az új kollekciós ruhákat, pár ezer forintért lehet felsőt venni, 12-15 papírért meg nacit. Egy vállalható pulóver vagy oversized kardigán már 6 ezer forinttól elmarható, ami leárazáson körülbelül fele ennyibe kerül. Öltönyökben ne nagyon gondolkozz, sportzakót és elegánsabb felsőrészt viszont simán találsz, ha a ruhakupac aljába is hajlandó vagy beletúrni. Mert sokszor a legalsó polcokon rejtőznek az igazán jó mókák, amikért érdemes lehajolni.


Itt is ugyanúgy vannak drágább, jobb minőségű pulóverek és kabátok, amikkel kétségtelenül tervezhetsz hosszabb távra is, de a tapasztalatunk szerint nagy általánosságban nem ez a jellemző. A budapesti bevásárlóközpontok legtöbbjében találsz Bershkát, a Vörösmarty téren és az Aréna Plázában van a két legnagyobb, ha rámennél, ott érdemes kezdened. Nem kell mélyen a zsebedbe nyúlnod, ha farmert vagy pólót vadászol, de azzal számolj, hogy ezekben a cuccokban nem fogsz térden kúszva végigratatázni egy airsoftmeccset. Vagyis egy felet talán.

A mosás, a vasalás többnyire hamar kikezdi ezeket az anyagot, a pólók “elcsavarodnak”, az anyaguk eleve vékony, és ez mosásról mosásra rosszabb lesz. Profilját tekintve a Bershka inkább tinédzsereknek és fiataloknak készíti a cuccait, illetve azoknak, akik követni igyekeznek a gyorsan változó trendeket.

A hivatalos Bershka-honlapért katt ide.

#5 Pull&Bear

Származási ország: Spanyolország

Magyarországi üzletek száma: 7

Magyar honlap: itt

A legnagyobb különbség a Bershka és a Pull&Bear között az árusított ruhák stílusa. Amíg a Bershka a trendimádó gimiseket és a jogi kar ízlésesen sznob intellektusát még magukra nem öltő egyetemistákat célozza, addig a Pull&Bear-t véleményünk szerint inkább a praktikus, kényelmes darabok jellemzik. Elég jól fel lehet öltözni az üzlet kínálatából, könnyen kombinálható ruhákat árulnak, ami a férfiaknál nagy előny.

Pénztárcabarát áraik célközönsége a tizenéves fiatalok, húszas éveik elején járó fiúk, illetve azok az igényesebb felnőttek, akik a szettjüket ezekkel a modern elemekkel óhajtják óvatosan kiegészíteni. Mondjuk ez a honlapon található fotókról is eléggé lejön.

Nagy általánosságban viszont az ő casual cuccaikat tulajdonképpen szinte bárki megengedheti magának. Feliratos pólók, néhol a kelleténél is harsányabb vizuális elemek, egyszerű farmerek, belebújós cipők, kényelmes melegítők edzéshez, laza, bő pólók a hétvégi semmittevéshez.

Mennyi az annyi?

A farmerek 10-15 ezer, a felsők 3-8 ezer, a pulóverek 4-9 ezer forint körül mozognak. Itt is kifoghatsz jobb minőségű darabokat, ezek jócskán 10 ezer forint fölött vannak, és ha nem ezekben cseréli az ember a hengerfejtömítést, akár még el is hordhatók pár évig. Basic cuccokból sosem elég, oversized pulóverekből és ingekből szintén, az ilyen és ehhez hasonló brandek arra mindenképpen jók, hogy ezekből fillérekért bespájzolj.

#6 MANGO

Származási ország: Spanyolország

Magyarországi üzletek száma: 8

Magyar honlap: itt

A MANGO az egyik legrégebbi fast fashion márka, nők sokasága hordja a ’80-as évek óta, és a jól menő retail hálózathoz 2008-ban csapták hozzá a férfivonalat (akkor még H.E. néven). A márka árkategóriában drágább, de az ár szerencsére arányos az itt kapható ruhák minőségével (értsd: gyártástechnológia, anyaghasználat, kevésbé foszlik, kevesebb a hibás varrás, etc.). A basic cuccok ugyan az itt felsorolt egyéb márkákhoz hasonló árban vannak, viszont egy jó farmer akár 20 papírba is fájhat.

A márka előnye viszont, hogy ha vigyázol az itt vett cuccokra, sokáig elhordhatod őket. A Váci utcai MANGÓban egyébként nemcsak női, hanem férfiruhák is vannak, szabadidős, hétköznapi és elegáns kollekciókkal egyetemben. Ha nagyon hasonlítgatni akarjuk, akkor a MANGO körülbelül a Zara férfiosztályához mérhető minőségű. Ingek, nadrágok, öltönyök, valódi bőrből készült cuccok, pulóverek, övek meg sok egyéb jóság is befigyel. És házhoz is szállítanak, nem mellesleg.

Mennyi az annyi?

Egy MANGO ing 10-14 ezer forint között pörög, egy valamirevaló zakót a 40-60 rugóért adnak. Elsőre húzós, de nem csak kétszer fogod tudni felvenni, szóval befektetés. A nadrágok az ingekhez hasonló áron vannak, 10-16 ezer forint körül. Van velúr- és bőrkollekció, itt bőven válogathatsz a jó minőségű kabátok között, de egy bőrkabát akár 70 rongy is lehet.

A legutóbbi lookbookot ide kattintva éred el.

#7 C&A

Származási ország: Hollandia

Magyarországi üzletek száma: 38

Magyar honlap: itt

C&A holland tulajdonú (de német és belga központú), egyben listánkon a legrégibb vállalat, ami 1841-es alapítása óta családi tulajdonban van. Főleg Európában vannak üzleteik (itthon a H&M után övék a második legnagyobb hálózat), de az amerikai piacon is elkezdtek terjeszkedni. A célközönség vonatkozásában igazi marketinges rémálom: mennek férfiakra, nőkre, idősekre és gyerekekre is − na erre találj ki egy jó üzenetet, barátom. Cserébe viszonylag jó minőségű termékeiket teljesen korrekt áron nyomatják. A C&A nem drága, nem is gagyi, csak talán kevéssé menő és naprakész, mint más fast fashion üzletek. Rokonszenves tulajdonságuk, hogy tolják a környezetvédelem és a tudatos vásárlás ügyét, az erről szóló pr-bullshitet hitvallást itt olvashatod el.

Mennyi az annyi?

Egy felső cirka 3-4 rugó, akkor is, ha biopamutból készült. A pulóverek 6-12 K között mozognak, a farmernadrágok sem drágábbak 13-nál, a kabát meg már 18-20 ezer forintért is megnyerhető. Ár-érték arányban szerintünk az egyik legjobb választás időtálló, kulturáltan tervezett és összerakott termékekkel. A választék ugyan kellően méretes, tudsz belőle öltözködni, de ebből a pakliból nehezen raksz össze egy best dressed man of the week szettet magadnak.

A cikkünk részében a vállalható fast fashion márkákat sorakoztattuk fel. A brandek kaptak hideget-meleget, összességében pedig elmondtuk: attól, hogy valami olcsó, még nem feltétlen szar, de azért túl sokat sem érdemes várni tőle. Most, az anyag második felében további üzletek kínálatát mutatjuk be, teljes őszinteséggel. 

Az első gyűjtéshez kaptunk pár ötletes kommentet, amikből egyet felhasználtunk a használt ruhákról szóló cikkünkhöz. Voltak, akik nem teljesen értették, miért kerül a Zara mellé a New Yorker vagy a C&A. A kiinduló gondolat az volt, hogy összegyűjtjük az összes Magyarországon is megtalálható fast fashion üzletet, függetlenül attól, hogy a közhiedelem a gagyi vagy a minőségi kategóriába sorolja-e azt. Így jöhettek szóba a gagyibbnak gondolt márkák is.

Folytatjuk a sort, a lentiekben némiképp túl is terjeszkedve a fast fashion határain, és kicsit általánosabban tekintve át, hol érdemes elérhető árú férfiruhák után nézelődni itthon is jelenlévő nemzetközi márkák üzleteiben.

#8 Springfield

Származási ország: Spanyolország

Magyarországi üzletek száma: 12

Hivatalos honlap: itt

A Springfield, csak úgy, mint majdnem az összes többi fast fashion márka, Spanyolországból származik. A brand amúgy a Grupo Cortefielhez, azaz a Cortefiel-cégcsoporthoz tartozik. A The Cortefiel Groupként is emlegetett vállalat 4 (itthon talán kevésbé ismert) márkát fog össze, a Women’s Secret, a Cortefiel, a Springfield és a Pedro del Hierro is hozzájuk tartozik, valamint egy outlet üzletlánc, a Fifty Factory is.

Az itthon 12 üzlettel vakító Springfieldet még 1988-ban alapították, célközönsége pedig egyértelműen a fiatalok, akik hétköznapi, viselhető és praktikus ruhák után kutatnak, megfizethető áron.

Jelenleg 63 országban található Springfield, összesen több mint 900 üzletük van. A fiatal férfiakat és nőket célzó márka némileg magasabb áron kínál jobb minőséget, mint a New Yorker vagy a C&A.

Mennyi az annyi?

Nem sokban tér el a Springfield árkategóriája más fast fashion márkákétól. Nadrágot vehetsz magadnak 8 és 13 ezer forint között, de van zakó, ami 20 rugóba fáj. Pulcsit normális áron, 5 és 9 ezer forint között kapsz, inget szintén. Cipőt vehetsz magadnak 9 és 14 ezer forint között, pólót pedig 3 ezertől egészen 6-7 ezerig.

Személyes tapasztatunk szerint ízlésesen tervezett, jól elkészített cuccok érkeznek a spanyolok műhelyeiből, és az akciókból szemfülesen válogatva árban is jól jöhet ki az ember. A márka hivatalos oldalán is rengeteg ruha van, de − ahogy szinte minden esetben − érdemes élőben szemügyre venni a cuccokat a bukták elkerülése végett. Az egyszerű, praktikus és viselhető darabokra mennek rá igazán, mellőzve az extremitást, viszont jó minőségű anyagokkal dolgozva. Ha jártál már valaha Springfieldben, és megtapogattad a ruhák anyagát, egyértelműen érezhetted, hogy minőségibb, mint mondjuk egy Bershka esetében.

#9 GAP

Származási ország: USA, Kalifornia

Magyarországi üzletek száma: 2

Hivatalos honlap: itt

A H&M és az Inditex-cégcsoport után a GAP a harmadik legtöbb üzlettel rendelkező divatmárka globálisan. Az 1969-ben alapított GAP-nek

2008-ban több mint 3700 üzlete volt világszerte.

Azóta ez a szám folyamatosan növekszik, az amerikai gyártó tényleg minőségi, és bár kicsit drágább, mint a legtöbb fast fashion üzlet, azért erről is ejtünk néhány szót. Első körben mindenképp a Zarához tudnánk hasonlítani, már ami az anyagokat és az árakat illeti.

Pharrell egy 2012-es GAP-kampány arcaként.

A márka igyekszik lefedni a fogyasztók legszélesebb rétegének az igényeit, így a férficuccok mellett női, illetve gyerekruhákat is készítenek és forgalmaznak. Tervezőik a laza eleganciát képviselik, és míg egy-két darab meglehetősen kifinomult és stílusos, a termékeik jelentős része már ránézésre is a kényelemről és a viselhetőségről szól.

Mennyi az annyi?

Oké, a GAP nem épp a legolcsóbb márka, már ha azt nézzük, hogy egy farmer 30 rugóba is kerülhet. Az viszont tény, hogy ennyi pénzért minőséget kapsz, nem egy darab rongyot, ami két mosás után cafatokra hullik. Annak, aki befektetésként fogja fel a vásárlást, nem fog fájni, ha pár ezer forinttal többet kell kiadnia egy felsőre vagy egyszerű nadrágra.

Az ingek 15-18 ezer forint között mozognak, pólót 12 ezer forinttól már vásárolhatsz. A farmerek ára már húzósabb, 22-30 ezer forint körül vannak, viszont egy sima, casual nadrág már 16-18 ezer forintból megvan. Plusz, slip-on begyűjthető akár 12 ezer forintért is, ami nem szar. Mi itt is azt mondjuk: legyél szemfüles, és vásárolj leárazáskor. Legtöbbször fele annyiért megkapod a cuccokat, ami azért elég jó.

#10 Reserved

Származási ország: Lengyelország

Magyarországi üzletek száma: 7

Hivatalos honlap: itt

Legutóbbi cikkünk után többen követeltétek a listába a lengyel fast fashion üzletláncot. A Reserved nem egy régi darab, sőt, az LPP- (Lubianiec Piechocki and Partnerzy) cégcsoport tulajdonában lévő, ’99-es alapítású márka csak 2014-ben nyitotta meg első üzletét Németországban. A márka ruhái dedikált boltjaikban kaphatók Oroszországban, Ausztriában, Bulgáriában és szinte az összes környező országban. Több mint 1600 üzletük van, mindez 18 országra oszlik el, de

az innovatív megoldásokra való nyitottság szellemében online is elmarhatók a cuccok, amiket elég hamar ki is küldenek (és vissza is cserélik).

Meglepően sok szegmensét lefedi a Reserved a ruházkodásnak. A márka alapvetően egy laza stílust képvisel, hatalmas választékkal és jó árral, amihez nem a gagyi minőség társul. Olyan nincs, hogy üres kézzel mész ki bármelyik üzletükből. Kedveznek azoknak, akik a casual, hétköznapi és kényelmes szettekre pályáznak, de azok is garantáltan találnak maguknak valamit, akik a laza elegancia hívei.

Mi most a Váci utcai boltjukba néztünk be, és a helyzet az, hogy a többi fast fashion lánchoz képest itt mintha több kreativitást, változatosságot tapasztaltunk volna, miközben a cuccokon tök ugyanazok az általános trendek köszöntek vissza, mint másutt. Persze ha letesznek az ember elé véletlenszerűen 50 pólót, még mindig nem fogja tudni ránézésre megmondani, melyik van a Reservedből, de az ő dolgaik között még mindig viszonylag sok az egyedi, bátrabb megoldás.

Mennyi az annyi?

Hűen a divatház jellegéhez, a Reserved sem árazza túl a cuccokat, sőt, meglepően nagy választékot kínál a vásárlóknak elég jó (már-már baráti) áron. A farmernadrágok 13 ezer körül mozognak, cserébe egy tízessel kevesebbért már nem rossz minőségű pólók és felsők büszke tulajdonosa lehetsz.

Az ingek 5 és 9 ezer között vannak, a dzsekik 8 ezernél kezdődnek, egy jobb kabát már 20 rugó fölött is lehet. Cipőt vehetsz akár 4 ezerért is, de inkább a 12-15 ezer a jellemző. A pamut rövidnadrágok 3 ezer körül vannak, rengeteg színben.

#11 Esprit

Származási ország: USA, Kalifornia

Magyarországi üzletek száma: 3

Hivatalos honlap: itt

A Kaliforniából származó céget 1968-ban alapították, 40 országban több mint 900 üzletük van. Érdekesség, hogy

összesen 1.1 millió négyzetméteren árulják termékeiket.

A márka amúgy elég jó minőségű ahhoz, hogy a drágább darabokat befektetésként fogd fel.

Alapvetően egy laza, mégis elegáns vonalat képviselnek. A mintákat nem tolják túl a tervezők, inkább az egyszerűség az irányelv. Teljesen viselhető és praktikus darabok jellemzik, amelyeket nagyon könnyen lehet kombinálni egymással. Nemcsak a fiatal, hanem az idősebb korosztálynak is kedveznek, hatalmas választékukból szinte képtelenség, hogy valaki ne találná meg a neki való stílust.

Mennyi az annyi?

A GAP-hez hasonlóan az Esprit sem egy átlagos fast fashion üzlet árkategóriáját hozza. Hozzátennénk, azért sok egyezés van összegek tekintetében a két márka között: farmernadrágot 12 ezer forint körül már kapsz, de ne lepődj meg a 20-22 ezer forintos árakon sem. Cserébe olcsón vehetsz pólót, mindössze 3-4 ezer forintért már egész jó minőségű darabokat vehetsz.

Zakó van 30 ezerért, de 45-ért is, pulóvert pedig átlagos áron, 7 ezer forint körül tudsz vásárolni magadnak, ami nem mellesleg 100% pamut. Az ingek is jó áron vannak, 12-18 ezer forint körül mozognak.

#12 Van Graaf

Származási ország: Németország

Magyarországi üzletek száma: 2

Hivatalos honlap: itt

A fast fashion területet elhagyva, kissé unikumként bedobtunk egy kakukktojást, a Van Graafot, amiről kevesen tudják, de lényegében a Peek&Cloppenburg egyik almárkája, sőt, bizonyos országokban a Peek eleve Van Graaf néven van jelen.

A vállalatnak mindössze 2 üzlete van Magyarországon, az egyik az Árkádban, a másik az Allee-ban található, de abban a tekintetben érdekes, hogy begyűjti, és elérhető áron teszi a polcokra egy rakás neves márka cuccait.

Tommy Hilfigert és Bosst ugyanúgy találni itt, mint Calvin Kleint.

Ilyen helyen körbenézni azért is érdemes, mert még ha bizonyos cuccok túl is vannak a hitelkereteden, a minőségi elegancia iránt érdeklődő emberként itt elég jól tájékozódhatsz arról, hogyan áll az aktuális férfidivat. Ezeket a márkás cuccokat nem fogod még leárazva sem olcsón megkaparintani, ugyanis ha kicsit is tisztában vagy azzal, mennyibe kerül egy G-Star nadrág (50 ezer), vagy mibe fáj egy Review póló (20 ezer), illetve mennyit kell kiadnod egy Marc O’Polo ingért (40-50 ezer), akkor tudod, hogy nem egy pizzaszelet áráról beszélünk az aluljáróban.

Mindezért cserébe valódi minőséget ígérnek a gyártók. (Kérdés, miért szakadt le az egyik ismerősöm Timberland cipőjének MINDKÉT talpa úgy, hogy mindössze kétszer hordta. − Brooke)

Az adatvédelmi tájékoztatónkban elolvashatod a jogszabályoknak megfelelő adatvédelmi irányelveinket. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás