Bro Guide

Így vegyél ruhát itthon − vol. 2.

By  | 

A cikksorozat első részében a vállalható fast fashion márkákat sorakoztattuk fel. A brandek kaptak hideget-meleget, összességében pedig elmondtuk: attól, hogy valami olcsó, még nem feltétlen szar, de azért túl sokat sem érdemes várni tőle. Itt az episode two, amiben további üzletek kínálatát mutatjuk be, teljes őszinteséggel. 

Az előző részhez kaptunk pár ötletes kommentet, amikből egyet felhasználtunk a használt ruhákról szóló cikkünkhöz. Voltak, akik nem teljesen értették, miért kerül a Zara mellé a New Yorker vagy a C&A. A kiinduló gondolat az volt, hogy összegyűjtjük az összes Magyarországon is megtalálható fast fashion üzletet, függetlenül attól, hogy a közhiedelem a gagyi vagy a minőségi kategóriába sorolja-e azt. Így jöhettek szóba a gagyibbnak gondolt márkák is.

Folytatjuk a sort, viszont ebben az anyagban elkezdünk túlterjeszkedni a fast fashion határain, és kicsit általánosabban tekintjük át, hol érdemes elérhető árú férfiruhák után nézelődni itthon is jelenlévő nemzetközi márkák üzleteiben.

Springfield

Származási ország: Spanyolország

Magyarországi üzletek száma: 12

Hivatalos honlap: itt

A Springfield, csak úgy, mint majdnem az összes többi fast fashion márka, Spanyolországból származik. A brand amúgy a Grupo Cortefielhez, azaz a Cortefiel-cégcsoporthoz tartozik. A The Cortefiel Groupként is emlegetett vállalat 4 (itthon talán kevésbé ismert) márkát fog össze, a Women’s Secret, a Cortefiel, a Springfield és a Pedro del Hierro is hozzájuk tartozik, valamint egy outlet üzletlánc, a Fifty Factory is.

Az itthon 12 üzlettel vakító Springfieldet még 1988-ban alapították, célközönsége pedig egyértelműen a fiatalok, akik hétköznapi, viselhető és praktikus ruhák után kutatnak, megfizethető áron.

Jelenleg 63 országban található Springfield, összesen több mint 900 üzletük van. A fiatal férfiakat és nőket célzó márka némileg magasabb áron kínál jobb minőséget, mint a New Yorker vagy a C&A.

Mennyi az annyi?

Nem sokban tér el a Springfield árkategóriája más fast fashion márkákétól. Nadrágot vehetsz magadnak 8 és 13 ezer forint között, de van zakó, ami 20 rugóba fáj. Pulcsit normális áron, 5 és 9 ezer forint között kapsz, inget szintén. Cipőt vehetsz magadnak 9 és 14 ezer forint között, pólót pedig 3 ezertől egészen 6-7 ezerig.

Személyes tapasztatunk szerint ízlésesen tervezett, jól elkészített cuccok érkeznek a spanyolok műhelyeiből, és az akciókból szemfülesen válogatva árban is jól jöhet ki az ember. A márka hivatalos oldalán is rengeteg ruha van, de − ahogy szinte minden esetben − érdemes élőben szemügyre venni a cuccokat a bukták elkerülése végett. Az egyszerű, praktikus és viselhető darabokra mennek rá igazán, mellőzve az extremitást, viszont jó minőségű anyagokkal dolgozva. Ha jártál már valaha Springfieldben, és megtapogattad a ruhák anyagát, egyértelműen érezhetted, hogy minőségibb, mint mondjuk egy Bershka esetében.

GAP

Származási ország: USA, Kalifornia

Magyarországi üzletek száma: 2

Hivatalos honlap: itt

A H&M és az Inditex-cégcsoport után a GAP a harmadik legtöbb üzlettel rendelkező divatmárka globálisan. Az 1969-ben alapított GAP-nek

2008-ban több mint 3700 üzlete volt világszerte.

Azóta ez a szám folyamatosan növekszik, az amerikai gyártó tényleg minőségi, és bár kicsit drágább, mint a legtöbb fast fashion üzlet, azért erről is ejtünk néhány szót. Első körben mindenképp a Zarához tudnánk hasonlítani, már ami az anyagokat és az árakat illeti.

Pharrell egy 2012-es GAP-kampány arcaként.

A márka igyekszik lefedni a fogyasztók legszélesebb rétegének az igényeit, így a férficuccok mellett női, illetve gyerekruhákat is készítenek és forgalmaznak. Tervezőik a laza eleganciát képviselik, és míg egy-két darab meglehetősen kifinomult és stílusos, a termékeik jelentős része már ránézésre is a kényelemről és a viselhetőségről szól.

Mennyi az annyi?

Oké, a GAP nem épp a legolcsóbb márka, már ha azt nézzük, hogy egy farmer 30 rugóba is kerülhet. Az viszont tény, hogy ennyi pénzért minőséget kapsz, nem egy darab rongyot, ami két mosás után cafatokra hullik. Annak, aki befektetésként fogja fel a vásárlást, nem fog fájni, ha pár ezer forinttal többet kell kiadnia egy felsőre vagy egyszerű nadrágra.

Az ingek 15-18 ezer forint között mozognak, pólót 12 ezer forinttól már vásárolhatsz. A farmerek ára már húzósabb, 22-30 ezer forint körül vannak, viszont egy sima, casual nadrág már 16-18 ezer forintból megvan. Plusz, slip-on begyűjthető akár 12 ezer forintért is, ami nem szar. Mi itt is azt mondjuk: legyél szemfüles, és vásárolj leárazáskor. Legtöbbször fele annyiért megkapod a cuccokat, ami azért elég jó.

Reserved

Származási ország: Lengyelország

Magyarországi üzletek száma: 7

Hivatalos honlap: itt

Legutóbbi cikkünk után többen követeltétek a listába a lengyel fast fashion üzletláncot. A Reserved nem egy régi darab, sőt, az LPP- (Lubianiec Piechocki and Partnerzy) cégcsoport tulajdonában lévő, ’99-es alapítású márka csak 2014-ben nyitotta meg első üzletét Németországban. A márka ruhái dedikált boltjaikban kaphatók Oroszországban, Ausztriában, Bulgáriában és szinte az összes környező országban. Több mint 1600 üzletük van, mindez 18 országra oszlik el, de

az innovatív megoldásokra való nyitottság szellemében online is elmarhatók a cuccok, amiket elég hamar ki is küldenek (és vissza is cserélik).

Meglepően sok szegmensét lefedi a Reserved a ruházkodásnak. A márka alapvetően egy laza stílust képvisel, hatalmas választékkal és jó árral, amihez nem a gagyi minőség társul. Olyan nincs, hogy üres kézzel mész ki bármelyik üzletükből. Kedveznek azoknak, akik a casual, hétköznapi és kényelmes szettekre pályáznak, de azok is garantáltan találnak maguknak valamit, akik a laza elegancia hívei.

Mi most a Váci utcai boltjukba néztünk be, és a helyzet az, hogy a többi fast fashion lánchoz képest itt mintha több kreativitást, változatosságot tapasztaltunk volna, miközben a cuccokon tök ugyanazok az általános trendek köszöntek vissza, mint másutt. Persze ha letesznek az ember elé véletlenszerűen 50 pólót, még mindig nem fogja tudni ránézésre megmondani, melyik van a Reservedből, de az ő dolgaik között még mindig viszonylag sok az egyedi, bátrabb megoldás.

Mennyi az annyi?

Hűen a divatház jellegéhez, a Reserved sem árazza túl a cuccokat, sőt, meglepően nagy választékot kínál a vásárlóknak elég jó (már-már baráti) áron. A farmernadrágok 13 ezer körül mozognak, cserébe egy tízessel kevesebbért már nem rossz minőségű pólók és felsők büszke tulajdonosa lehetsz.

Az ingek 5 és 9 ezer között vannak, a dzsekik 8 ezernél kezdődnek, egy jobb kabát már 20 rugó fölött is lehet. Cipőt vehetsz akár 4 ezerért is, de inkább a 12-15 ezer a jellemző. A pamut rövidnadrágok 3 ezer körül vannak, rengeteg színben.

Esprit

Származási ország: USA, Kalifornia

Magyarországi üzletek száma: 3

Hivatalos honlap: itt

A Kaliforniából származó céget 1968-ban alapították, 40 országban több mint 900 üzletük van. Érdekesség, hogy

összesen 1.1 millió négyzetméteren árulják termékeiket.

A márka amúgy elég jó minőségű ahhoz, hogy a drágább darabokat befektetésként fogd fel.

Alapvetően egy laza, mégis elegáns vonalat képviselnek. A mintákat nem tolják túl a tervezők, inkább az egyszerűség az irányelv. Teljesen viselhető és praktikus darabok jellemzik, amelyeket nagyon könnyen lehet kombinálni egymással. Nemcsak a fiatal, hanem az idősebb korosztálynak is kedveznek, hatalmas választékukból szinte képtelenség, hogy valaki ne találná meg a neki való stílust.

Mennyi az annyi?

A GAP-hez hasonlóan az Esprit sem egy átlagos fast fashion üzlet árkategóriáját hozza. Hozzátennénk, azért sok egyezés van összegek tekintetében a két márka között: farmernadrágot 12 ezer forint körül már kapsz, de ne lepődj meg a 20-22 ezer forintos árakon sem. Cserébe olcsón vehetsz pólót, mindössze 3-4 ezer forintért már egész jó minőségű darabokat vehetsz.

Zakó van 30 ezerért, de 45-ért is, pulóvert pedig átlagos áron, 7 ezer forint körül tudsz vásárolni magadnak, ami nem mellesleg 100% pamut. Az ingek is jó áron vannak, 12-18 ezer forint körül mozognak.

Van Graaf

Származási ország: Németország

Magyarországi üzletek száma: 2

Hivatalos honlap: itt

A fast fashion területet elhagyva, kissé unikumként bedobtunk egy kakukktojást, a Van Graafot, amiről kevesen tudják, de lényegében a Peek&Cloppenburg egyik almárkája, sőt, bizonyos országokban a Peek eleve Van Graaf néven van jelen.

A vállalatnak mindössze 2 üzlete van Magyarországon, az egyik az Árkádban, a másik az Allee-ban található, de abban a tekintetben érdekes, hogy begyűjti, és elérhető áron teszi a polcokra egy rakás neves márka cuccait.

Tommy Hilfigert és Bosst ugyanúgy találni itt, mint Calvin Kleint.

Ilyen helyen körbenézni azért is érdemes, mert még ha bizonyos cuccok túl is vannak a hitelkereteden, a minőségi elegancia iránt érdeklődő emberként itt elég jól tájékozódhatsz arról, hogyan áll az aktuális férfidivat. Ezeket a márkás cuccokat nem fogod még leárazva sem olcsón megkaparintani, ugyanis ha kicsit is tisztában vagy azzal, mennyibe kerül egy G-Star nadrág (50 ezer), vagy mibe fáj egy Review póló (20 ezer), illetve mennyit kell kiadnod egy Marc O’Polo ingért (40-50 ezer), akkor tudod, hogy nem egy pizzaszelet áráról beszélünk az aluljáróban.

Mindezért cserébe valódi minőséget ígérnek a gyártók. (Kérdés, miért szakadt le az egyik ismerősöm Timberland cipőjének MINDKÉT talpa úgy, hogy mindössze kétszer hordta. − Brooke)

 

A kiemelt képen Adam Driver látható a GAP 2013-as kampányában.

Az adatvédelmi tájékoztatónkban elolvashatod a jogszabályoknak megfelelő adatvédelmi irányelveinket. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás