Az orosz márka, ami rabokkal gyártatja a cuccait

Szerző: beautyFY

Tény, hogy street wearben nem annyira könnyű újat mutatni. A piac telített, tehetség sok van, a megcélzott fiatalok anyagi erőforrásai pedig végesek, a helyzet tehát új belépőként még annak fényében is necces, hogy egyébként döbbenetes mennyiségű ruhát veszünk. Annyit, hogy még a szakmabeliek is elképednek.

Szocreál

Az orosz tervezők közül mostanság Gosha Rubchinskiy neve kerül elő sokat (itt találod róla a bővebb cikkünket), aki a szocreál nosztalgiát lovagolta meg borzasztóan ügyesen, és az ő példája is bizonyítja: középszerűséggel nagyot pattanni nem lehet;

ütős ötlet kell, még ha szar is.

Szakmai oldalakon az utóbbi napokban több helyen is cikkeztek egy új orosz szereplőről, amelynek különlegessége, hogy nagyrészt büntetés-végrehajtási intézetek lakói (értsd: rabok) készítik a cuccokat. Hogy még kínosabb legyen a dolog, a márka neve is CXP, á la

Crime x Punishment.

Igen, Dosztojevszkij klasszikusa után. Eh. A projekt mentségére szóljon, hogy míg más gyártók titokban dolgoztatnak kvázirabokat keleti országokban, addig ők legalább büszkén vállalják ugyanezt. Akit érdekel, a nemrég bemutatott első kollekciót konkrétan az orosz Federal State Institution Correctional Facility intézményében készítették a munkások. A dolog, bár ötletes, és − ismerve a piac kiszámíthatatlanságát − akár még működhet is, azért kérdéseket is felvet.

Első kézből

Az alapítók közelről ismerik a „munkahelyi viszonyokat”, egyiküket például 2 kiló fű miatt varrták be (pár hetet ült előzetesben, végül 3 év felfüggesztettet kapott), és azt mondják, a ruhákhoz az inspirációkat is börtönben ülő ismerőseiktől hallott sztorikból merítik. Bár azt állítják, nekik ezzel az egésszel céljuk van − munkát és lehetőséget adni a bentlakóknak −, de elismerik, hogy az egész ötlet akkor jött, amikor találkoztak egy üzletemberrel, aki baromira olcsón gyártatott szerszámokat elítéltekkel. Soha egyetlen „munkatárssal” sem találkoztak még személyesen, és szinte borítékolható, hogy a dzsekin és farmeren melózó embereket egyáltalán nem érdekli maga a márka sem.

Akit érdekelnek a konkrét cuccaik, itt találja meg a kínálatot.

Az eredeti interjút mi a HighSnobietyn láttuk.

Itt van még jó kis kontent