Ezek voltak a legkeresettebb női cuccok 2017-ben

Szerző: Ulla

Azt, hogy mi számít divatosnak, nyilván erősen befolyásolja a cégek marketingtevékenysége: ha valami folyton szembejön veled az óriásplakátokon és a bannereken, egy idő után elhiszed róla, hogy az egy trend. De legalább ennyire tanulságos megnézni, hogy mi az, amit a legtöbbször írtak be a keresőbe, és vásároltak meg a neten. A kettő ugyanis nem mindig fedi egymást, miközben a vásárlások egyre nagyobb része történik a világhálón.

A Fashionistát azért szeretjük nagyon, mert igazi szakmai orgánumként nagy energiákat fektet abba, hogy ne csak stílustippeket adjon, hanem betekintést is nyújtson a divatipar működésének mechanizmusaiba. Teszi mindezt a 21. század modern technikai eszközeivel megtámogatva, meglehetős alapossággal. Mi is írtunk róla, hogyan rangsorolja például a világ divatiskoláit, íme:

A 10 legjobb európai divatiskola

Az év végének közeledtével a szerkesztők összedugták a fejüket pár elemzővel, hogy a Lyst segítségével, amely a világ legnagyobb, divatcikkek keresésére specializálódott platformja, megnézzék, mely termékek voltak a legkeresettebbek idén. Első körben a kézitáskák, a cipők és a sneakerek közül választották ki azokat, amelyek a leginkább felkeltették a vásárlók figyelmét.

A Lyst 80 millió felhasználójának 100 millió keresését vetették össze 12 ezer tervező és cég 5 millió termékének eladási adataival,

hogy megtudják, mi uralta a netet divatfronton. A végeredmény röviden: az influencerek és a Gucci.

Túl messzemenő következtetéseket persze nem érdemes levonni, az alább felsorolt cuccok jelentős része túlárazott és túlértékelt csecsebecse, ami idehaza leginkább pár luxusfeleségnek valódi opció, de egyrészt ezeknek az esztétikája is tanulságos lehet a trendeket illetően, másrészt azért akadnak megfizethető klasszikusok is a toplistában.

A legkeresettebb táskák

Ez az a termékkör, ahol egyértelműen az Instagram dominálta a piacot. Ami megjelent a legkövetettebb influencerek vállán vagy kezében, az rövid időn belül a keresőt is eluralta, és ha nem is lett minden searchből vásárlás, ez mindenképp jelzi, hogy az adott termék vágytárgyként nagyon is ott van a tudatokban, vagyis a marketingüzenet célba ért.

Erre a legjobb példát a Cult Gaia környezettudatos és a többiekhez képest egész megfizethető bárkatáskája szolgáltatja, ami egyértelműen az Instagramnak köszönheti a sikerét:

Cult Gaia Ark bag (168$/kb. 44.000 Ft)

A legkeresettebb tételeket végignézve megállapítható, hogy hódít az egyszerűség és a konstruktivista minimalizmus:

 

J. W. Anderson Pierce bag (1690$/kb. 442.000 Ft)  Simon Miller Bonsai bag (390$/kb. 102.000 Ft)

Ahogyan az is egyértelmű, hogy a shopper még korántsem ment ki a divatból:

 

 

Balenciaga (1750$/kb. 458.000 Ft)

A legkeresettebb cipők

Szomorú, de igaz, hogy az év legkeresettebb lábbelije egy értelmezhetetlen árú strandpapucs a Guccitól. Az emberiség egészen nyilvánvalóan megérett az Apokalipszisre.

Gucci (310$/kb. 81.000 Ft)

Ettől eltekintve az idei sláger lábbelifronton egyértelműen a kényelmes, lapos sarkú papucs, ami lényegében a loafer finomabb, szellősebb, nőiesebb változata:

 

Gucci (680$/178.000 Ft)

 

Mansur Graviel (395$/103.000 Ft)

Egyébként, ahogyan az már csak a divatvilágban lenni szokott, a kreativitás sokszor tort ül a funkció felett, akad pár zseniális, de lényegében viselhetetlen darab is a legkeresettebbek között, mint például az alábbi csodák, melyek közül az egyiknek egy öngyújtó, a másiknak pedig egy logó van a sarka helyén:

Vetements (1520$/kb. 397.000 Ft)                           Saint Laurent (995$/kb. 260.000 Ft)

Akad azért olyan is, ami úgy szép és kreatív, hogy attól még cipő marad:

Oscar Tiye Minnie szandál (555$/kb. 145.000 Ft)

A legkeresettebb sneakerek

Hiszed vagy sem, a Lyst adatai alapján a női vásárlók több keresést indítottak sneakerekkel, mint táskákkal kapcsolatban, szóval ennyit a sztereotípiákról. Persze mindez nem is csoda, hiszen a sneaker azon ruhadarabok közé tartozik, amelyekkel úgy élheted ki a divat iránti rajongásodat, hogy közben egy testrészedet sem kell deformatív elváltozásokra kárhoztatnod.

Ráadául, bár ezekre is simán el lehet verni csitrilliókat, akad pár klasszikus, ami máig népszerű, és megfizethető:

 

 

Vans Old Skool (60$/kb. 15.000 Ft)                           Adidas Gazelle (80$/kb. 20.000 Ft)

Rihanna azonban egyértelműen elvitte a showt idén, saját márkájának a Pumával alkotott collabja magabiztosan trónol a legkeresettebb tételek listájának élén:

 

 

Fenti x Puma (160$/kb. 41.000 Ft)

Borsos áruk ellenére szépen fogytak a Balenciaga futurisztikus modelljei is:

Speed Trainer (750$/kb. 196.000 Ft)                              Race Runner (695$/182.000 Ft)

A New Balance klasszikus, letisztult modellje ezen a listán pedig olyan, mint a józan ész és a humánum pillanatnyi győzelme a pénz és az excentrikus magamutogatás őrülete felett – kicsit szürke és unalmas, de azért jól esik látni.

New Balance 990v4 (165$/kb. 43.000 Ft)

A Fashionista teljes listáit itt találod.

Itt van még jó kis kontent