Bro Guide

Év végi streetwear pörgés

By  | 

Decemberben a streetwear világa mindent bedobott, hogy durván csapja rá az ajtót 2017-re, miközben újult erővel nyit ki egy másikat 2018-ra. Az adidas kőkeményen megizzasztja a Nike-t, a Balenciaga bohóckodik egy sort, a Kappa újra releváns, gyorséttermek és szénsavas üdítők bővítik a brandet, Kit Harrington meg állítólag az év legrosszabbul öltözött férfija. Évzáró kaleidoszkóp.

SNEAKER

#1 adidas

Kezdjük rögtön a legerősebbel: az adidas a hónap közepén villantott egy új sneakersziluettet, a Prophere-t, ami bevallottan a 90-es évek esztétikájából merít, miközben karcos formákat és anyagokat kombinál. Egy sárkánypikkelyes talprészre egy kötött anyagú felső került, aminek két oldalán a klasszikus háromcsíkos brandlogó különválik, hogy a fűzőknek adjon helyet. Az átfogó tapsvihar elmaradt, de a cég ennek ellenére (vagy pont ezért) kegyetlenül megtolta a marketinget, naponta pakolja ki a különböző collabokat és fotósorozatokat. (bővebben itt)

 

Ezen felül őszre bejelentettek egy hétdarabos Dragon BallZ kollekciót (aminek meg nem mondom, hogy ki a célközönsége, rám ne nézzetek), Pharrell Williams új Hu NMD lépőkkel jön az előző széria sikere után, valamint „Calling All Creators” néven új reklámkampányt indítottak, amihez a legkülönbözőbb területekről csődítettek össze olyan sztárokat, mint Messi, Pusha T, Karlie Kloss vagy a már említett Pharrell.

#2 Nike

A Nike felhozatala ehhez képest már igencsak alulmarad, ők ebben a hónapban leginkább régebbi sziluettekhez nyúltak, hogy valami hasonló revitalizációt eszközöljenek, mint az adidas, csak kispórolták a hype-ot. A ’93-as Pantheon tért vissza négy különböző színsémával, amiből talán az egyetlen említésre méltó a neonpink/lila/törtfehér verzió, ami tényleg megmosolyogtatóan nosztalgikus. A Huarache is kapott egy kis ráncfelvarrást a Drift Premium képében, ami a szokásos neoprén és mesh anyagok mellett egy állítható pánttal és kívül futtatott fűzőkkel jön majd valamikor jövőre. (bővebben itt és itt)

Nike Pantheon

Nike Air Huarache Drift Premium ‘Rush Violet’

#3 Gucci, Balenciaga

A Gucci még gyorsan bedobta a közösbe a téli szezon legviccesebb surranóját, ami az Ace sziluett felturbózása rózsaszínes birkabundával vagy mi a jóistennel. Az irónia pedig az, hogy októberben jelentették be, csatlakoznak egy Free Fur Alliance nevű szőrmementes kezdeményezéshez, úgyhogy most utoljára nyírtak barit egy majdnem ezer dolláros cipőért. A Balenciaga pedig keveri a Triple S és a Speed Trainer vonalát,

hogy lényegében egy bakancs kinézetű talpas zoknit mixeljen össze.

Erős emészteni való a maradék töltöttkáposzta mellé.

Balenciaga Triple S Speed Trainer

 

RUHA

#1 Családi portrék nagy árréssel

A Balenciaga a fenti sneaker-merényleten kívül megmutogatta a tavaszi/nyári kollekcióját is, ami egy vállaltan humoros kifigurázása a 90-es évekből ismerős családfotó kultúrának (legalábbis ami a lookbookot illeti). Na igen, de ezeket aztán hordania is kéne valakinek, vágesz?

#2 Oldschool reloaded

A Kappa újfent kihasználja azt a tényt, hogy ikonikus logójukra a fél világ emlékszik még, úgyhogy meglovagolják a készen kapott nosztalgiát, és jövő tavaszra beizzítottak egy 80-as éveket idéző melegítős szettet, ami

egyszerre Bundesliga-pozitív, angolos white-trash és szláv/orosz szotyizós alpáriság.

Imádnivaló.

Danilo Paurával karöltve azonban kihoznak egy abszolút kortárs kollekciót is, aminek ugyanúgy része a farmerdzseki, mint az oversized hoodie, ráadásul a színekkel is teljesen elszabadultak, úgyhogy erre érdemes lesz odafigyelni.

#3 Junk

A hónap trendjének pedig hivatalosan is kikiáltom a trashfood és az egészségtelen bubis lónyálak ruhamárkává duzzasztását, amivel egyszerre lehet beleállva reprezentálni szívünk választott mérgeit, vagy éppen ironikusan betámadni a kapitalizmust és a fogyasztói társadalmat.

Nem olyan vagány, mint mondjuk egy Yeezy-t felgyújtani, de legalább ezzel arányosan kevésbé pénzigényes is.

Lehet válogatni HEX & Coca-Cola sneakertáskákból, LAB & Coca-Cola felsőkből, valamint ünnepi KFC-s dizájnokból. A teljesség kedvéért megemlíteném, hogy a KFC már pár hónapja tető alá hozott egy talán még ennél is ütősebb válogatást, ahogy a Taco Bell is tette a múlt hónapban, mikor összeállt a Forever 21-nal.

Tűkön ülve várom a neonsárga és zöld 7-Up melegítőt, illetve a Pepsi válaszát erre az egészre. De komolyan.

You know nothing

Bónusz: az angol GQ magazin összeszedte az év legjobban és legrosszabbul öltözött férfijait, aminek meglepő konklúziója szerint a Trónok harcából ismerős

Kit Harrington a legtrébb jelölt, míg a Doktor Who-s Matt Smith a legpimpebb,

amivel minimum egy fandom-háborút el lehetne indítani. Itt lehet csekkolni a teljes listát.