Bro Guide

Áprilisi sneaker hírek

By  | 

Őszintén? Ha tehetném, akkor az új havi rovatunk első etapja egyetlen egy cipőre fókuszálna, és hidd el, úgy is meglenne a karakterszám az én részemről, az elégedettség pedig a tiedről. De sajnos/nemsajnos a március rengeteg patent lépőnek a (láb)nyomát hagyta itt, hogy utána az április röpke két hét alatt berúgja a kamunyár ajtaját, arról nem is beszélve, hogy milyen dropok lesznek itt még a közeljövőben. Szemmeresztő-agytágító összefoglalónk következik az elmúlt másfél hónap legbrutálisabb sneakermegjelenéseiről. Húzd bokáig a titokzoknit, beletaposunk!

NIKE

Nem is kertelek sokat, talán az év legvadabb megjelenése már most az új ACRONYM x Nike kollab, a VaporMax Moc 2 sziluettjének három új színsémája, ami egy laza bokatöréssel kispadra is küldi az előző nagy dobást, az Air Presto Mid-et, pedig az a techwear irányzatának koronázatlan császára, felesketetlen pápája.

Az még egy dolog, hogy ez a három új lépő mekkora üdítő újítás az urbánus nindzsáknak, de a köré rittyentett reklámkampány az én világomat alapjaiban rengette meg, holott láttam már falon pókot, tejbe mártott Oreós Ultraboostot, hotel tematikájú Converse-t, meg VR Deerupt szníkereket. Az elképzelés egy posztmodernkedő cyberpunk-western mashup, megküldve

hiperesztétikus japán beütéssel és vibráló neonszínekkel,

aminek a végeredménye B-kategóriás spagetti westernek és chambara filmek vizuális szerelemgyereke.

Ehhez asszisztált még John Mayer zenész és Errolson Hugh, az ACRONYM alapítója, akik letisztult kavboj felöltő alá húzták fel a levegős talpú, kötött felsőrészű hiperdorkókat. Van itt kéremszépen reklámvideó, fikcionális filmposzter, meg John Wayne b*szó fekete-fehér lookbook.

Fotók: Nike

Ja meg világszerte pop-up események kisajátított artmozikban, mert miért ne, érted. Az első darab bemutatója megtörtént, a másik kettő a következő hónapok meséje. Ha a helyedben volnék, akkor ezt csapatnám a nézelődés mellé:

Ha valaki lemaradt volna, akkor a Nike másik nagy húzása mostanában a tavasz hivatalos cipőjének kikiáltott Air Max 1/97 volt, amit Sean Wotherspoon giganév szállított ragadós, cukorkás pasztellszínekben. Az Air Max az utóbbi időkben alapból nagyon felkapaszkodott az élbolyba, minden dizájneren, kreatívon és influenszeren ilyeneket szpotolok, szóval, ha te ezek közül bármelyik kategóriába esel, és még nincs ebből egy párod, akkor nyugodtan ülj fel a hájpvonatra, nem mostanában fog megállni.

Fotók: Nike

Anno egy nagy dadsneakeres kitekintőben megénekeltem az Air Monarch mostohagyerek (lol, csak szeretne gyerek lenni) helyzetét, ami egyenes kibabrálás a trendőrülettel, mivel fillérekért lealázza a luxusmárkák fatercipőit, a lehető legautentikusabb módon. A pipások meg mivel nagyon érzik mostanában a zeitgeistot, ezért potom 100 dodós kezdőáron elküldték apust botoxolni, amiből

ez a letisztult, millenial-kompatibilis gyönyör született, májusi megjelenéssel.

Hát valahogy így kell okosan hidat építeni a generációs szakadék fölé.

Fotó: Urbanstar

ADIDAS

Nehéz lenne a németeknek ezzel felvenni a versenyt, huh? De sikerül! Na jó, vicceltem, de ők is belehúztak ebben a hónapban, és sorra szállítják le az olyan korrektebbnél korrektebb kollabokat, mint ez a friss kapszula az UNDEFEATED branddel kiegészülve, akik a múltkori, kevés visszhangot keltett Prophere után most elkapták a jó szelet, és Gore-Tex technológiás kamo-felsők mellett két új cipőt is villantottak, két-két variánsban.

Az egyik az adizero adios 3 sportcsuka sivatagi kengyelfutóként való megálmodása, a címlaphuszár pedig az Ultraboost fekete, illetve fehér színben, egy gigantikus UNDEFEATED felirattal megküldve. Hogy értem-e, ez miért olyan nagy durranás? Egyáltalán nem, de senkinek nem fogom elrontani az örömét, pláne, hogy

egy kiugróbb Ultraboostnak mindig örülünk.

Fotók: adidas

Egy új KITH kollab ugyanezen a sport-életstílus vonalon indult el, sivatag helyett hegyekre és kanyonokra fókuszálva, pedig tudhatnák, hogy ezzel a többség maximum a padkákat hódítja meg. De egye fene, elvégre az ACRONYM vadnyugatozását is beszoptam, hova lennék ezek után szarkasztikus. A két adidas kollab kollekció közül egyértelműen ez az extravagánsabb, bevállalósabb és színesebb, szóval tőlem ez viszi haza a rózsát, de ízlés kérdése.

 

Fotók: KITH

Ér olyat mondani, hogy mindezek után az adidas önmagában és önmagával versenybe indulva lekörözi az előbbi két kollabot egy új sziluettel? Tudom, elég nagy blaszfémia, mikor az OG cipő jobb, mint az exkluzív dizájner variáns, de hát mit lehet tenni. Ugyanaz a terep, szó szerint, ugyanis harmadjára is beleálltak ebbe a terepcipő elgondolásba, ezúttal egy egyrészes kötött felsővel és egy

olyan deszka Continental gumival, hogy érvként lehetne felhozni a lapos Föld mellett.

Kicsit modoros, nincs túlbrandelve, és Boost talpakat se kapott ez a (feltehetően) büdzsé sneaker, de itt jön ki talán legjobban a városra szelídített trekker mentalitás, ráadásul ismét egy vadiúj lépőn, amiből nem lehet eleget kérni és kapni.

 

Fotó: adidas

Fotó: atmos

Ez pedig ugyan egy ultrafriss hír, így még alig lehet tudni róla valamit, de az adidas ezen felül most jelentett be még egy vadiúj sziluettet, a marketingelhetetlen nevű P.O.D.-S3.1-et. Azt ugyan falhoz kéne állítani, aki ezzel megbélyegezte szerencsétlent, de nem úgy magának a cipőnek a kitalálóját, az még egy hatalmas húzásnak bizonyulhat, ha sikerül jól belőni az árat. Ugyanis

lényegében a Prophere Boost technológiával megpakolt kiadásával van dolgunk,

de előképként  felsejlik még a Nike Air Huarache dizájnja is, illetve az adidas saját NMD vonala. Tekintve, hogy mind az NMD, mind az Ultraboost kezd mostanában veszíteni a lendületéből (már ami a visszajelzéseket illeti, eladásban lehet, hogy prímák), így csillagos ötös taktika egy teljesen új félprémium versenyzőt elindítani. Én már karcolnám is.

Fotók: adidas

BÓNUSZ

Adva még egy pofont ennek a kurrens terepmintás hullámnak a Converse a lehető legpofátlanabb módon pattintja rá a kamót a klasszikus One Star sziluettre a svéd Sneakersnstuff bolttal közös kollekcióban. Darabonként, bumszli öltésekkel felvitt minták, amik bőrt és szarvasbőrt kevernek, rálógva a bokarészre is, de helyet hagyva a csillagnak, mindez klasszikus dzsungelszínekben, illetve lila-szürke-fehér változatban. Fashion forward arcoknak javallott, akik unják már a banánt, és kivételesen egy általában ultrakommersz Converse márkás cuccal lepnék meg a nagyérdeműt.

Fotók: Converse

A franc se tudja miért, de a New Balance a klasszikus 990-es cipőjük harminchatodik évfordulójára rittyentett össze egy feltuningolt dizájnt, amit erre az egyetlen napra (április 13.) korlátozva 100 dollárért dobtak be a közösbe, megemlékezve a legelső trendszetter eredeti áráról. Most már ugyan feljebb ment a summa, de

a Steve Jobs pecsétet viselő faterlépő így is egy megkerülhetetlen darab az idei felhozatalban.

Fotók: New Balance

A 990 pofás kis történeti gyorstalpalóját itt lehet megtekinteni.

Az adatvédelmi tájékoztatónkban elolvashatod a jogszabályoknak megfelelő adatvédelmi irányelveinket. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás