Vélemény

Mit gondolsz az új Gillette reklámról?

By  | 

Véleménycikket tervezünk írni a Gillette legutóbbi kampányáról, amiben a cég a so called “mérgező maszkulinitást” állítja pellengérre, edukációs jelleggel. A szándékot értjük, sok minden mást nem.

Mielőtt azonban belevágunk a publicisztikába, szeretnénk megismerni a ti véleményeteket is a nevezett reklámról, ami akkora port kavart a Procter and Gamble-nek világszerte, hogy az Unilever adja a másikat. Talán szándékosan keltettek botrányt, talán csak benézték a témát nagyon, de tény, hogy sokan beszélnek róla.

Amikor egy márka beleáll

Amolyan jó szándékú férfiedukáció lenne az eredeti cél, a helyes viselkedés propagandája egy változó világban, amelyben a bully magatartásnak és a nőkkel szembeni tiszteletlenségnek már (kiváltképp a #metoo mozgalom után) nincsen többé helye. Vegyük is ki a sztoriból az iskolai terror témakört, mivel sajnos a lányok között is igen magas a bully-k aránya, tehát eleve csúsztatás, hogy ez fiú-specifikus probléma volna (a statisztikák szerint a fiúkat és a lányokat hasonló arányban éri inzultus az amerikai közoktatásban, a különbség abban áll, hogy a fiúk fizikailag, a lányok inkább pszichológiai eszközökkel bántják durván a gyengébb társaikat).

Mire a bírálat?

Ha az ember végignézi a szűk két perces videót, elsőre talán nem érti, mire a fesztivál. Az egyik oldalon azok állnak, akik szerint ez a férfiak kollektív megbélyegzése, mások szerint az egész vihar a biliben, és csak azok sértődnek meg rajta, akik épp az elítélendő viselkedési formákat gyakorolják maguk is.

Itt a videó maga:

Mint az látható, a reklám alatt 650 ezer like áll kb. 1.1 millió dislike-kal szemben, tehát durván megosztó lett a cucc. Ha magát a kampányvideót esetleg nem tudná hová tenni az ember, a marketingesek rá is erősítettek az üzenetre a Youtube megosztás alatt, az alábbi leírással:

“Bullying. Harassment. Is this the best a man can get?”

Ezt már tényleg nehéz nem általánosításként értelmezni, bár Damon Jones, a Procter and Gamble kommunikációért felelős alelnöke szerint ők nem azt akarják mondani ezzel, hogy minden srác seggfej. Úgy fogalmaz, az ő mondandójuk pusztán annyi, hogy csoportban próbáljunk egy kicsit kevesebbszer helytelenül viselkedni, és többször helyesen. 

A videó alá érkező kommentárok között mindenesetre vannak keményebbek, viccesebbek és ízléstelenek is.

Fotó: Youtube

Fotó: Youtube

A Saturday Night Live elég hamar rá is repült a témára, és szinte azonnal kidobták a saját verziójukat, amelyben az amerikai társadalom kíméletlenül elszámoltatja Kool-Aid Mant (egy közismert amerikai reklámfigurát), amiért az állandóan kéretlenül robban be a házakba a falon át, “Oh yeah!” felkiáltással.

A kérdés tehát adott. Kommentben is jöhetnek vélemények (kulturált formában, ahogy megszoktuk), de ha pötyögni nem akarsz, elég szavaznod.

Az adatvédelmi tájékoztatónkban elolvashatod a jogszabályoknak megfelelő adatvédelmi irányelveinket. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás