Álmodni ér: Victoria Beckham története

Szerző: Ulla

Az egykori Posh Spice renoméja talán még ma is érdekes elegye az irigységnek és a lesajnálásnak. Egyrészt ugye a valaha élt egyik legjobb pasi és focista neje immár 20 éve. Másrészt viszont a bulvár még mindig többet foglalkozik közepesen kínos popmúltjával, étkezési zavarával, és várja tűkön ülve, hogy végre az álompár válásáról cikkezhessen, mint azzal, amivel Mrs. Beckham az idejét tölti. Pedig Victoria tíz év alatt „cikizhető focistafeleségből” díjnyertes dizájnerré és a divatvilág egyik megkerülhetetlen tekintélyévé küzdötte fel magát. Mindeközben szült négy gyereket, begyűjtött egy lovagkeresztet, és férjurával összerakosgatott egy laza fél milliárd fontos cégbirodalmat. Figyelem, az alábbi cikk jó adag tiszteletet és 0% Spice Girls videót tartalmaz.

Mi a közös Bill Gates-ben, Warren Buffettben és Victoria Beckhamben? Mikor sikerük titkáról kérdezik őket, első helyen említik a fókuszt, azt, hogy minden helyzetben képesek megfelelően priorizálni. Egyikük sem tartana ott, ahol, ha nem hittek volna a saját képességeikben, és ha hagyták volna, hogy a külvilág negatív impulzusai eltereljék őket.

Victoria Beckham negyed százada van jelen a showbizniszben, és karrierjén végigtekintve azt látjuk, az egyik leghasznosabb skillje, hogy időben el tudja engedni azt, ami nem megy, még ha egy gyermekkori álom beteljesüléséről van is szó, ellenben teljes erőbedobással dolgozik azon, amiben jó.

Mindeközben nem kapkod, akkor is képes megfontoltan cselekedni, amikor sok forog kockán.

Poshtoha körülmények

Az idén 45 éves Victoria Beckham (született Adams) egy meglehetősen jómódú, de alapvetően egyszerű származású családba született.

Önmagáról szólva gyakran hangsúlyozza egyszerű gyökereit,

és azt, hogy ha neki sikerült az, amit elért, akkor másnak is sikerülhet. Szülei egy elektronikai cikkekkel boltoló, nagybani kereskedőcéggel alapozták meg a család jólétét, ami lehetővé tette, hogy lányuk már viszonylag korán nekilásson álmai megvalósításának. A kis Victoria a ’80-as években látta a Fame című filmet, és innentől kezdve az volt az álma, hogy a showbizniszben dolgozhasson.

Ennek érdekében táncot, éneklést és némi színészmesterséget tanult, modellkedett, és a kellő pillanatban, 1994-ben válaszolt egy újsághirdetésre, melyben énekelni és táncolni tudó fiatal lányokat kerestek egy alakuló női popzenekarhoz.

Ami nem megy, az nem megy

A Spice Girls – sok máshoz hasonlóan a ’90-es évekből – ma már inkább tűnik megmosolyogtatónak, mint komolyan vehetőnek, de annak idején egyrészt akkor is a Wannabe-t dúdoltad, ha egyáltalán nem akartad, másrészt azért a kasszáknál kicsengetett rengeteg lóvé mégiscsak arra utal, hogy egy meglehetősen profin összegründolt projektről beszélünk.

Minden idők legsikersebb lányzenekara aztán 2000-ben jegelte magát, a tagok, így Victoria is inkább szólókarrierben kezdett gondolkodni. Azt, hogy a dolog finoman szólva sincs sikerre predesztinálva, jelezhette volna, hogy a fűszereslányok közül Posh volt az egyetlen, aki a koncerteken végig tátikázott, míg a többiek élőben nyomták – ahogyan Victoria azt pár éve egy interjúban bevallotta.

Ennek ellenére az időközben anyukává és Mrs. Beckhammé vált Victoria nagy energiákat fektetett énekesi karrierjébe, összehozott egy lemezt és pár toplistás slágert, de a második, dögösebbre, hip-hoposabbra tervezett album csak nem akart összejönni, pedig olyan arcok is közreműködtek benne, mint Nas.

Mindeközben viszont egyre jobban bedolgozta magát a divatvilágba. Feltűnt modellként kifutókon és fotózásokon, volt a Dolce&Gabbana nagykövete, és tervezőként is debütált a Rock&Republicnál, ahol limitált szériás farmerei meglehetősen nagy sikert arattak. Így bármennyire is vágyott a rivaldafényre kislánykora óta, elbúcsúzott a döglődő zenei karriertől, és ez irányú szenvedélyét ezután csak az időnként menthetetlenül lecsapó Spice Girls újraösszeállásokban élte ki.

„Kicsimmel Armani fotózásokba.”

Ha arról kérdezik, milyen érzés ma visszanézni a 25 évvel ezelőtti zenéket és outfiteket, mindig a legnagyobb derűvel beszél ezekről, mint aki

továbblépett, de nem bán semmit,

hiszen a ma már cikisnek tűnő epizódok is a jelen sikerei felé tett lépések voltak.

A szépség és a szépség

Ami megy, az viszont nagyon megy

Victoria tehát az új évezred elejétől másik nagy szerelmére, a divatra koncentrált, évekig nyüzsgött a nagy divatházak és divatmagazinok körül, mire elérkezettnek látta az időt egy saját nevével fémjelzett márka elindítására.

Victoria Marc Jacobs 2008-as kampányában

A VB jubileumi kampánya 10 évvel később

2008-ban alig egy tucat női ruhával lépett a Victoria Beckham márka a világ elé New Yorkban, egy szerény bemutató keretében, a tervezőnő teamje pedig mindössze két munkatársból állt. A kritika meglehetősen jól fogadta a kollekciót, és a ruhákat percek alatt elkapkodták, talán azon egyszerű oknál fogva, hogy azok eléggé jól néztek ki.

Az első kollekció pár darabja

Már itt meglátszik Victoria szenvedélye a kis fekete iránt, ami azóta is stabil darabja minden szezonnak. A ruhák egyszerűek voltak, de korántsem unalmasak, a minimalista elegancia és prémium minőség, amit addig legkevésbé sem kapcsoltak össze Mrs. Beckham személyével, egyértelművé tették, hogy

itt jóval többről van szó pár celebnévvel eladott túlárazott göncnél,

vagy annál, hogy Posh Spice éppen divattervezőset játszik, mert jobb nem jut eszébe.

A brand innentől üstökösként ívelt felfelé, az elmúlt 11 évben megsokszorozta az értékét, a VB logó pedig az urbánus luxusminimalizmus egyik védjegye lett. 2011-ben már a New York-i divathét egyik sarokköve volt, Victoria pedig ugyanebben az évben elnyerte az év divatmárkájának járó díjat a British Fashion Awardson. Az évek során végzett munkáját a brit királyi ház is elismerte, férje után Victoria is begyűjtötte a Brit Lovagrend tiszti keresztjét Vilmos hercegtől.

A márka profilja számos új termékkel bővült, elindult a fiatalabbaknak szánt, némileg alacsonyabbra árazott Victoria by Victoria Beckham vonal, és több sikeres kollab is színesíti a cég történetét, többek közt az Estée Lauderrel, illetve újabban a Reebokkal.

Egy kis pózolásra a Vogue számára azért mindig marad idő. Forrás: Vogue Korea.

Ha végiggörgetjük Victoria Beckham ruháinak fotóit, akkor persze nála is találhatunk pár WTF?! darabot, de a cuccok többsége nagyon is hordható, sőt, akár egy kifejezetten visszafogott gardrób is összeállítható belőlük, ha van az embernek fél millája forintban egy kabátra vagy egy táskára. Maga a tervező egyébként mindig a legnagyobb tisztelettel beszél a vevőiről, és sokszor inkább befektetőként, mint vásárlóként tekint rájuk, nekem úgy tűnik, hogy nagyon is érzi annak a rengeteg lóvénak a felelősségét, amit az általa tervezett göncök hoznak neki.

A VB márka a high fashion világában még mindig kissé szokatlan módon inkluzív. Victoria hangsúlyozza, hogy

szerinte nem létezik az ideális nő, tervezéskor nem egyfajta eszményített típust tart szem előtt,

hanem arra törekszik, hogy mindenki találjon olyasmit, ami illik az alkatához és a személyiségéhez. És ez nála nem csak lózung, a sokszínűség az elérhető ruhaméretekben és a divatshowkhoz választott modellek esetében egyaránt tetten érhető.

Szép remények

A Victoria Beckham márka tavaly ünnepelte tizedik születésnapját. Ennek apropóján az új kollekciót a cég történetében először New York helyett Londonban mutatták be, így a dizájner családja, barátai és legfontosabb vevői körében ünnepelhette évtizedes munkájának gyümölcsét. Az alábbi interjú nem sokkal a show után készült, és Victoria röviden összefoglalja benne, mi minden vezetett ehhez a sikertörténethez: határozott fókusz, kezdetben nagy adag naivitás, aztán állandó tanulás, jó team, őszinteség, és az, hogy olyasmivel foglalkozik, ami igazán érdekli.

A tavalyi évben a cég szintet lépett: új befektetőket hoztak be, és új CEO-t neveztek ki a vállalat élére. Az irány továbbra is a termékkínálat bővülése, melyek közük az arcápolás áll a lista élén. Victoria már belekóstolt a kozmetikumok világába, mikor sminkkolekciókat tervezett az Estée Lauder számára, most régi álmát készül valóra váltani az új, saját neve alatt futó kozmetikai luxusmárka létrehozásával.

A Beckham biznisz tehát szépen prosperál, de Victoriát nem ezért szeretjük. Hanem azért, mert a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem egy sótlan teremtés, sőt, a sokat cikizett faarc egy jó humorú, sokszor kifejezetten önironikus nőt takar. De leginkább azért bírjuk, mert

volt bátorsága leszarni, mit gondol róla a világ, és menni az álmai után.

Márpedig ha neki sikerült, neked miért ne menne?

Ha pénz állna a házhoz, itt bevásárolhatsz Victoria cuccaiból.

Itt van még jó kis kontent